Show simple item record

dc.date.accessioned 2015-12-30T12:40:49Z
dc.date.available 2015-12-30T12:40:49Z
dc.identifier.uri http://digital.cic.gba.gob.ar/handle/11746/1540
dc.title ISTEC’s impact on the development of science and technology education in Latin America en
dc.type Documento de conferencia es
dcterms.abstract The aim of this paper is to present an historical compendium of ISTEC’s activities in the region, highlighting its core ideas and principles, and how these have been successfully applied for the benefit of many higher education institutions. These aim at dynamically improving the quality of quant coveraand access to of education in Latin America. They reflect ISTEC’s multidisciplinary approach, based on entrepreneurial activities, not only to educate engineers but to produce the next generation of leaders the region needs. Latin America must be placed in the world map of education, innovation, generation of wealth and intellectual property with a strong sense of social responsibility. Due to the nature of ISTEC’s members and strategic partners, the consortium can leverage and balance the influence of academia, industrial partners and government bodies to make the “Triple Helix” work for the benefit of our peoples in general, across geographical, cultural and social borders. en
dcterms.abstract El objetivo de este artículo es presentar una descripción histórica de las actividades del ISTEC en la región, haciendo hincapié en sus ideas y principios fundamentales, y describir cómo éstos han sido aplicados con éxito en beneficio de muchas instituciones de educación superior. Éstas tienen el objetivo de mejorar dinámicamente la calidad y cantidad de la cobertura y acceso a la educación en América Latina. Reflejan el enfoque multidisciplinario del ISTEC, basado en actividades emprendedoras, no sólo para educar ingenieros pero también para producir la siguiente generación de líderes que la región requiere. América Latina debe de estar en el mapa mundial de educación, innovación, generación de riqueza y propiedad intelectual con un fuerte compromiso de responsabilidad social, Dada la naturaleza de los miembros de ISTEC y sus alianzas estratégicas, el Consorcio puede ser la palanca para lograr el balance entre la academia, los gobiernos y la industria para hacer que la “Triple Hélice” trabaje en beneficio de nuestros pueblos en general, traspasando fronteras geográficas, culturales y sociales. es
dcterms.extent 11 p. es
dcterms.issued 2012-10-19
dcterms.language Inglés es
dcterms.license Attribution 4.0 International (BY 4.0) es
dcterms.relation Informe científico de investigador: De Giusti, Marisa Raquel (2012-2013) es
dcterms.subject Engineering Education es
dcterms.subject Quality in Education es
dcterms.subject Accreditation es
dcterms.subject Knowledge Communities es
dcterms.subject Library Networks es
cic.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es
dcterms.creator.author Jordán, Ramiro es
dcterms.creator.author Moreno, Wilfrido es
dcterms.creator.author Murphy Arteaga, Roberto es
dcterms.creator.author García, Dulce es
dcterms.creator.author De Giusti, Marisa Raquel es
cic.lugarDesarrollo Universidad Nacional de La Plata es
dcterms.subject.materia Ciencias de la Computación e Información es
dcterms.subject.materia Educación General es
dcterms.identifier.url Documento Completo es
dcterms.identifier.other ISBN 978-987-1896-03-5 es
dcterms.isPartOf.series World Engineering Education Forum (WEEF 2012) "Educación en Ingeniería para el Desarrollo Sostenible y la inclusión social" es
cic.isPeerReviewed true es
cic.isFulltext true es


Files

  • Icon

    Documento completo 

    PDF file (404.6Kb)

  • This item appears in the following Collection(s)

    Show simple item record